Ārste–rezidente Zane Dzērve: “Mani priecē iespējas un vecāko kolēģu profesionālisms.”
Ar 30. septembri Gremošanas slimību centrā GASTRO darbu sāk jauna kolēģe ārste–rezidente Zane Dzērve, jauna un profesionāla gastroenteroloģijas speciāliste, kura lieliski papildinās GASTRO profesionāļu komandu.
“Esmu gandarīta par iespēju savas profesionālās spējas un zināšanas likt lietā tādā modernā un inovatīvā ārstniecības iestādē, kāds ir GASTRO,” stāsta dr. Zane Dzērve, norādot, ka ir svarīgi gan pacientiem, gan pašiem mediķiem apzināties tās iespējas, ko dod GASTRO klīnikas tehnoloģiskās iespējas, komforts un ārstniecības vide: “Mani priecē gan iespējas, gan vecāko kolēģu pieredze un profesionālisms, kas liek arī man nemitīgi augt un pilnveidoties,” saka jaunā ārste.
Dr. Zane Dzērve ir absolvējusi Latvijas Universitātes Medicīnas fakultāti un šobrīd turpina studijas Rīgas Stradiņa universitātes Rezidentūras studiju fakultātē gastroenteroloģijas specialitātē, vienlaikus turpinot jau iepriekš studiju laikā uzsākto pētījumu par kuņģa pirmsvēža stāvokļa monitoringu LU doktora studiju programmā. Dr. Dzērve ir Latvijas Jauno gastroenterologu biedrības un Latvijas Jauno ārstu asociācijas aktīva biedre.
Intervijā GASTRO e-avīzei jaunā mediķe stāsta par sevi un savu darbu mūsu komandā.
– Pirmais jautājums ir tradicionāls: kāpēc izvēle rezidentūrai bija tieši GASTRO?
– Jau pamatstudiju laikā pētījuma ietvaros sastrādājos ar profesoru Mārci Leju un dakteri Ivaru Tolmani, līdz ar to jau toreiz iepazinu GASTRO kā vietu ar plašu pieredzi endoskopiju veikšanā un pacientu konsultēšanā. Tāpēc man liels prieks, ka tika dota iespēja endoskopiju apmācību ciklu iziet tieši GASTRO Centrā. Novērtēju šeit strādājošo ārstu pieredzi, kuri man tik īsā laikā ir devuši praktiskās iemaņas.
– Kas ir tas pozitīvais, ko iegūstat no darba GASTRO klīnikā?
– Šeit katru dienu tiek veikts liels skaits izmeklējumu un procedūru, ir pieejama moderna aparatūra, kā arī novērtēju ārstu un medicīnas māsu profesionalitāti. Patīk individuālā pieeja katram pacientam un iespēja piedalīties visos procedūras posmos.
– Kā Jūs vērtētu GASTRO un ģimenes ārstu, GASTRO un pacientu sadarbību? Nav noslēpums, ka mediju telpā tieši abas šīs sadarbības jomas bieži tiek minētas kā problemātiskākās. Ko Jūs ieteiktu darīt, lai sadarbība kļūtu labāka un efektīvāka?
– Visbiežāk pacienti ar dažādām sūdzībām vispirms vēršas pie ģimenes ārsta, tāpēc svarīgi, lai ģimenes ārsts novērtētu, kāds tieši izmeklējums pacientam nepieciešams. Nozīmīga ir pacientu līdzestība, jo pirms katra izmeklējuma vispirms ir saruna ar pacientu, kurā tiek noskaidrotas galvenās sūdzības, slimību vēsture, lietotie medikamenti. Tas ir būtiski, lai veiktais izmeklējums būtu precīzs un pacientam drošs.
– Mediķi ir slaveni ar savu melno humoru. Arī Jums noteikti ir kāds savs šī “žanra” stāsts gan no studijām, gan stažēšanās, gan darba GASTRO, tā teikt, “mediķu stāstiņi”…
– Tos jau nevienam nedrīkst stāstīt… (Smejas.)
– Noslēgumā – novēlējums saviem kolēģiem un visam Medicīnas centram GASTRO?
– Novēlu neizsīkstošu darba sparu, un, protams, turpināt profesionālo pilnveidošanos.